tisdag 11 februari 2014

11. Tycker inte om

Så mycket jag inte vill ha i min närhet, men jag försöker så gott jag kan att tänka lite tvärtom. Betona det jag uppskattar och öppna ögonen för det som ger mina cirklar positiv energi. Vet ju hur lätt hjärnan kan manipuleras både i ena och andra riktningen, och i valet är det lätt att önska ljuset, solen, värmen att sprida sig i kroppen. Att det inte alltid blir så, att destruktiva mönster tar större plats och att energin rinner ur kroppen i samma takt som hjärtat bankar hårt. Det är insikter som jag mitt i allt ändå är glad att jag har. Jag vet och identifierar mina svagheter, ger dem hårt motstånd. Visst faller jag igenom ibland men jag tar igen och plockar upp.

Märker att jag inte svarar på frågan, vill inte formulera i klartext vad jag inte tycker om. Kanske jag ska nöja mig med det, och bara vara i den känslan av att inte sänka mig själv....

(När jag handlade igår köpte jag en burk kvarg - alla som pratar om denna kvarg - och var säker på att jag inte skulle gilla det. Fel ju, det var gott. Med hallon, blåbär och kanel.)

6 kommentarer:

  1. Jag stoppar kvarg i min morgonsmoothie: banan, hallon, jordgubbar, blåbär, spenat, apelsn och kvarg. Sen står jag mig till lunch. När kvällssuget slår in tar jag frusen banan, frusna hallon, lakritspulver och lite kvarg och mixar mig lite glass. Oslagbart gott!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för tips, jag har inte fattat detta förrän nu...

      Radera
  2. Bättre sent än aldrig som man säger. Åt också kvarg idag tillsammans med granola efter lunchträningen.

    SvaraRadera
  3. Jag rör ihop lättkesella med några stänk Fun light (valfri smak). Blir som smaksatt youghurt och tar helt bort det syrliga. Om det nu inte är det man vill ha.
    Den där kvällssugetglassen som Frida beskriver låter god!

    SvaraRadera
  4. Bra att du är insiktsfull. Tänkte precis på det idag hur man skulle kunna göra bra och mättande smoothies och började googla. Så fort jag är hemma igen ska jag testa!

    SvaraRadera
  5. Jag är nu officiellt fast i kvargträsket. Känns som ett ganska trevligt träsk!

    SvaraRadera