söndag 9 februari 2014

8. Om jag fick önska - i mikroformat

Fred på jorden, ren luft, alla människors självklara rätt till sin egen läggning. Sol, ny vecka att glädjas åt, kamp som leder rätt. Stora och små bitar av verklighet som inte kan mätas på samma skala.

Om jag bara fick en önskan, skulle det handla om min egen acceptans. Ringarna på det vattnet skulle jag använda till att försöka gå utanför min komfortzon och missionera lite grann om sådant som att perfektion inte är allt och att delad börda är mindre tung att bära.

6 kommentarer:

  1. Den svåraste av alla utmaningar - acceptansen av sig själv. Vi har så många föreställningar om hur det borde vara att det som verkligen är aldrig duger till. Missonera gärna för mig. Jag behöver lära. Stor kram K

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du anar inte. Mitt liv med nackskada, inte jobba, ingen given plats. En hjärna som strävar efter att skapa sig ordningar och strukturer. Tröttheten som äter mig, svårigheten att klara vardagen. Smärta. Vägen är så lång så lång, men jag vet att jag räcker till för mig. Måste vara tillräcklig; vi får lära av varandra. Kram

      Radera
  2. Att släppa kraven, leva i nuet och uppskatta det lilla. <3 Det var en fin lista. Kör ni listor allihopa nu? Jag ligger efter ser jag. ;-) Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi måste ta tag i detta, nuet som vi alltid har med oss. Den här listan passar mig och är väl några andra som också kör. Förra utmaningen i januari plockade jag bara några bitar ur, typ godaste osten :) Kram

      Radera
  3. Så sant, så sant men så svårt, så svårt. Men du är så klarsynt och det kommer komma en dag när det fungerar! Det vet jag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag vet ju också. Det kommer, med tiden och kraften. (Vi hade sol idag btw.)

      Radera