tisdag 18 februari 2014

Bassäng

Var ju på mitt spa på eftermiddagen. Kan längta efter värmen där, i vattnet, i bastun, utomhuspoolen. Och känslan av att befinna mig i en bubbla, människorna i närheten är där men fungerar som kulisser och jag har fullt fokus på bara mig själv. Sen när jag sitter i badrock och tittar ut över det skummande havet och horisontens bleka strimma av sol är det ett flöde av energi som når längst in i mig.

Jag jobbar ju ganska mycket med min acceptans, att ha ett förhållningssätt till omvärlden som innebär mesta möjliga kärlek. Detta funkar oftast mycket bra, men en sak stör mig. Så jäkla mycket. Ett mycket begränsat moment, men fasen så irriterande. Alla som inte håller med i detta får piska mig, men jag stör mig på dessa yngre par som åker på spa och sen bara flyter runt och hånglar/klänger på varandra i bassängen. Hur störigt? De är ju i vägen hela tiden. Kärlek är ju fint absolut, men varför just där jag ska simma? Tänker att var sak har sin plats, och att simma är svårare att göra någon annanstans än i bassängen.

6 kommentarer:

  1. Svar
    1. Bra att du är med mig här. Man vill ju inte verka vresig surtant.

      Radera
  2. Låter som ett underbart ställe där jag lätt skulle kunna checka in för en weekend!. Åh, de där ja! Sjukt irriterande. Säger som Spader, skaffa ett rum!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja läget vid havet är så perfekt, älskar det. Minus hånglande ungdomar då:)

      Radera
  3. Håller totalt med dig...hångel på spa är inte direkt nice...

    SvaraRadera
  4. De kanske inte kan simma? Nån slags livräddning? De håller på och drunkna och du bara stör dig? Nä, skämt åsido, så är jag såklart på din sida.

    SvaraRadera