lördag 8 februari 2014

Dagens "det känns som hela mitt inre kommer att trilla ut"



Skulle skriva om något jag skulle önska. Del 7 i utmaningen ni vet. Har så svårt att fokusera på det just nu, för något kom emellan.

En stor fet njursten bestämde sig för att börja vandra neråt, och satan i gatan vilken smärta.  Värre än födabarngrejen, värre än allt annat jag känt. Menssmärtor upphöjt till 10. Har mycket svårt för detta att smärta gör en så totalt skyddslös, huden krackelerar och jag faller igenom totalt. Blir cirka tre år och får starka panikkänslor över att inte kunna fly kroppen. Tack för att det finns läkare som fattar, och tack för att en spruta Voltaren verkar på 10 minuter.

Nu ligga i soffan, alla lördagsplaner avbokade, och filt runt en öm kropp. Har jag gjort 200 situps? Nej jag har haft kramper kring den förbannade stenen. Doktorn sa att jag kommer att kissa ut den. Jag hoppas mer att stenen rasslar ut som lite fint grus, och säkrar upp med Voltaren.

Utmaningen får anstå till en dag då jag klarar av tankeverksamheten lite snyggare....

14 kommentarer:

  1. Ja fy farao! Och inte ens vara hemma -.-

    Krya på dig nu, snabbt som attan <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja kryar och kryar så mycket jag bara kan...hemma i soffan.

      Radera
  2. Strunt samma med listan. Huvudsaken är att du blir bra.
    Krya på dig!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tänker att listan är kvar i morrn eller dagen efter det. Tack!

      Radera
  3. Men käraste hjärtat! Så himla otäckt.
    Varma kryapådigkramar!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Man fattar inte hur det ska gå att handskas med mer. Finns väl de som säger att allt går, vi får lita på det. Kram!

      Radera
  4. Gallstenar och njurstenar kan möjligen vara bland de sämsta uppfinningarna någonsin. Stackars, stackars dig. Hoppas den rasslar ut snabbt och relativt smärtfritt. Kram.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Håller med, helt värdelösa saker. Väntar fortfarande på detta spännande event...rasslet ner i toan...

      Radera
  5. Söta, söta du! Och nu ska du bara bli bra igen. Det är det viktigaste! KRAM

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du har så rätt, jag ska fokusera på det. Bli bra...upprepar tyst. Kram!

      Radera
  6. Fy, stackare! Min man har problem med njursten (samtliga går under namnet Rocky) och jag har förstått hur vidrigt ont det gör. Hoppas eländet har valt att vandra ut nu. Kram!

    SvaraRadera
  7. De där små grusen ja, det ska ju vandra ner. Vi kallar det Rocky Road, den väg de ska ta. (Hatar att inte kunna hantera smärta, får tackla det med humor.)

    SvaraRadera
  8. Ouch! Jäkla skit! Krya på dig!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, grus i skon är inget. Tack <3

      Radera