onsdag 12 februari 2014

Dagens



Det här vädret alltså, varannan dag. Idag den bättre varianten med soligt dis, ingen vind och +5. Även planen är bättre. Springa, spa, laga en kyckling. Detta med kycklingen har blivit min nya grej, har gett mig sjutton på att jag ska bli bra på att stycka en fågel. Så jag köper hel fågel och tränar som fan. Och obs nej, den är plockad och urtagen. Finns ju gränser.

Angående detta med medicinen måste jag förtydliga, jag gör detta på eget bevåg. Bestämde mig för att ta bort långsamt, och efter 7 veckor står jag på 25% av ursprungliga dosen. Tar dosen var fjärde dag, och på fjärde dagen mår jag så klart som sämst. Igår var en sådan dag, tog dosen sedan innan läggdags och mår idag mycket bättre. Så kommer det nog att vara ett slag, men visst kommer jag att fixa det.

8 kommentarer:

  1. Är det där det nya nagellacket? Ursnyggt i vilket fall som helst!

    Lycka till i styckningsarbetet. :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ett av de nya...råkade bli två. Och styckningen kommer att gå fiiint.

      Radera
  2. Känns som att man skär i en bäbis ju... hu!

    Håller med Katarina, ser ut att vara en mycket fin färg på naglarna där! Jag gillar bilden öht :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack hjärtat, bäbisen är i ugnen nu fullspäckad med örter, citron och vitlök. Och lacket gillar jag mycket. Kall rosaröd. Passar min blåa hudton ;)

      Radera
  3. Här köps det filéer eller så åker kycklingen in hel. Tycker fisk är jobbigt att mecka med, inte alls min melodi.

    Lycka till med den svåra biten. <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag fixade både lätta o svåra grejer idag. Heja mig!

      Radera
  4. Så bra du fixar med medicinen. Låt det ligga där ett tag nu! KRAM

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, nu ska det bli stabilt först. Ska prata m doktorn i morrn...Kram!

      Radera