måndag 3 februari 2014

Gillar min dag



Snön smälter, ljuset flödar genom diset. Och jag känner att det finns så mycket som är bra. Ingen orkar läsa om saknad, värk och detox jämt och bilden behöver nyanseras en aning.

Det behövs så extremt lite för att höja mitt humör, och exakt lika lite för att tippa över åt andra hållet. Dessutom har jag en irriterande tendens att glömma de verktyg jag äger i min låda. I morse såg det ut som så; vaknade efter orolig sömn, kroppen stel av för lite stretchning, noll känsla för frukost. Men något hände, jag fick en kopp te, sträckte lite och tänjde ut något ligament. Tränade ett pass på crosstrainern, lite styrka på det och sträckte ut ännu mer. Minut för minut. Ljuset började sippra in, ett ljus med svagt soldis i och där någonstans lyckades jag ta tag i nuet.

Nu från min frukosthörna, äter fruktsallad med keso, nötbröd och dricker bryggkaffe. Ser hur hela dagen träder fram i dimman, planerar inte för annat än en promenad med hundarna, simning och bastu. Kanske tankar jag lite extra ljus på stranden också. Allt ligger där, öppet för mina fötter och väntar.

12 kommentarer:

  1. Låter som en lugn och skön morgon, ta vara på den. Kram

    SvaraRadera
  2. Bra du är! Som ändå får fram det där som är bra, du försöker. Bravo!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja du vet ju, stretar på som en liten arbetsmyra. Utan arbete då.

      Radera
  3. Fint där! Processen att successivt väcka kroppen till liv och lyfta ett steg till är bra.

    SvaraRadera
    Svar
    1. En av mina fördelar är väl just det, att dagen får ta den tid den tar. Kram.

      Radera
  4. Ibland behöver man/kroppen en lite längre startsträcka. Gott när det går åt rätt håll.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Höll fram till lunch. Men ändå....

      Radera
  5. Och bilden fångade din sinnesstämning. Fler sådana mornar och sedan --- ännu mera ljus!

    SvaraRadera
  6. Så bra att du lyckades hitta det positiva. Härlig känsla att veta att det finns där! Det gör dig starkare!!

    SvaraRadera