söndag 16 februari 2014

Halkade efter

Igår passerade dagen, hann inte med helt och hållet. Har aldrig varit med om snabbare tror jag. Några highlights:

Morgonspinning. Har aldrig spunnit förr, men som jag trodde var det skitkul. Peppig musik, bästa ledaren som skrek och hejade. Älskar den känslan av pulshöjning, snabba beats och stenhårt pannben. Motstånd så nära maxläge som det gick. Wow, kände jag och bokade genast in mig på två nya pass. Lite av min svaghet detta att inte kunna göra lagom. När jag gillar blir det tändning på alla cylindrar. Men ruset av detta är ju som andra droger. Flyga högt ovan molnen en stund, och sedan vill jag bara dit igen och igen och igen.

(Kommentarer till detta bör inte innehålla för mycket hejarop, ryggdunk och hurra. Sådant föder den träningsberoende, och jag behöver inte peta ner mer näring i just det hålet.)

Resten av dagen, promenad vid havet, mannen åkte till tippen och jag bakade chokladtårta. När jag äter kaka måste den vara värd det, lite så resonerar mitt inte helt sunda jag. Därför massor av dyr choklad i, färsk ickeekologiskt försvarbar frukt plus punschgrädde. Jo absolut, jag kan gå all in och känna att sånt är ok. På lördagar får man efterrätt, och den ska vara godaste tänkbara. Vilket den var. Dessutom rejäla ryggbiffar från näruppfödda djur, med fett med kappa, rotsaker och rödvinsreduktion från himlen. Min man kan mycket, men frågan är om inte hans såsskills är den största begåvningen. Smaker som kokats ihop under flera timmar till det köttet, himmelriket.

Sen sov vi som barn i varsin soffa. Älskar när kraven inte är högre än så, och House of Cards finns ju kvar...




6 kommentarer:

  1. Här kommer ändå hejarop; för ryggbiff med god sås och chokladtårta med frukt och punschgrädde.

    Det är ju ett bra sätt att balansera en tendens att 'överträna'. :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du har rätt i det. Jag hör ditt hejarop, och imorrn ses vi <3

      Radera
  2. Jag hejar också för att du kan unna dig! Håller med om att ska man äta något smarrigt så ska det vara värt det. Och du, ta det lite lugnt. Också! KRAM!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja du vet ju, försöker ta det lugnt mellan varven. Och suger i mig av alla fina kommentarer. Kram.

      Radera
  3. Jag avskyr spinning. Så satans tråkigt att sitta på en cykel och inte komma nån vart. Förstår verkligen inte tjusningen med det. Men många är det ju som gillar så nån tjusning lär det ju finnas ;)

    Det övriga lät dock bra.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Spinna är ju helkul ju. Musiken är väl minst halva grejen kan jag tänka mig, och hans val var klockrent. Njöt.

      Radera