lördag 1 februari 2014

Långsamt är bra

Tänker att tiden får gå, har inte bråttom, har ingen tid att passa, vägrar stress i detta läge. Då är tåg mycket bra. Kan inte påverka, kan bara acceptera. Schemat har varit ganska pressat. Firade min moster med afternoon tea på härliga Wienercaféet (älskar när gamla stamfik från förr byter skepnad och förvandlas till ngt ännu bättre) drack champagne och bjöd sedan på överraskningsmiddag med kusiner, syskonbarn, ingifta och andra. Dejter med fina starka bloggvänner, och gamla trygga vänner från förr. Umgåtts med föräldrarna, känt att vår relation fördjupas dag för dag och att jag kan växa i det. Fikat med barnen, besökt någon butik. Sprungit några mil.

Ungefär så går ett par dagar, tempoväxling är något jag tror på men också något som jag vet tar otroliga mängder energi. Tacksam för att ha en mitt livsrum, att få uppleva skönhet, vänskap och kärlek. Allt i en salig blandning och där i mitten har jag min plats.

6 kommentarer:

  1. Sån lyx ändå att kunna blanda sådär, få det bästa från flera världar. Det är du värd <3

    SvaraRadera
  2. Du är gullig, jag har ju kämpat. Och nu kan jag då och då se livet skimra på riktigt. Kram.

    SvaraRadera
  3. Fina dagar med betydligt mer socialt innehåll än mina dagars fria tid. Men, därtar ju arbetstiden sin tribut. Wienercafeet såg ju toppen ut när ni var där. Ha en fortsatt fin helg!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack rara, nu hemma vid köksbordet med hundar i knäet och kaffe. Också mycket bra!

      Radera
  4. Så härligt att få ta in allt det där under några dagar och att du klarar det. Kan tänka mig att det är lika ljuvligt att få komma hem! Och snart är det Göteborg!!!!

    SvaraRadera