söndag 2 februari 2014

Statusuppdatering

Har en bra dag idag. Inte den roligaste, men en som flyter på med det som måste göras. Har gjort allt utom packat upp från Stockholm. Eller så här;  jag har packat upp valda delar. Mina råk till exempel. Resten ligger i min överdimensionerade bag mitt på matrumsgolvet. Orkar inte just idag. Skjuter på det.

Städat en smula, sprungit i motljus som var helt magiskt rosaskimrande och guld. Varit i floskliga nuet. Och snart laga mat. Varsågoda, gratis middagstips: Skrei, den godaste fisken som jag ska pensla med senap och steka i ugn. Mos på persiljerötter och stekt svartkål till.

Annars tänker jag ganska mycket på en strategi som jag lärt mig uppskatta. Kallar den "en dag i taget". När hela tillvaron gungar, glädjen har blåst bort och mörkret invaderar. Då delar jag upp tiden i de enheter som funkar, och betar av sekund för sekund för en färd mot ljuset. För det finns där, längst fram bakom kullen där jag inte ser det.

Men idag kan jag släppa, idag följer jag känsla. Det där nuet. Gosar med hundarna, känner mjuka varma kroppar som bara vill ge kärlek. Önskar att alla kunde få uppleva det, och att jag kunde förmedla känslan bättre.


2 kommentarer:

  1. Låter som en fin dag. Och det där att vara i nuet. Att det ska vara så svårt när det är så otroligt härligt när man är där! KRAM

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag vet, nuet är ju det bästa men det är fasen så svårt att ta vara på det. Ett av de bästa ställena att vara i nuet är mitt tjatiga spa. Där är det varmt, lugnt och plats för ingenting. (Ska dit i morrn!)

      Radera