onsdag 16 september 2015

Bra

Solen sken, jag tog en promenad och gick sedan ner till havet. Simmade några gånger längder mellan bryggorna, känslan av det iskalla vattnet mot kroppen, att kunna forcera vattenytan…jag älskar det. Resten av dagen har tillbringats i Köpenhamn. Varit på några favoritplatser, vandrat runt på gator som ligger lite från de stora stråken. Ätit lunch, fikat och köpt med födelsedagstårta hem. Egentligen skulle vi ätit vietnamesiskt på LêLe men där någonstans tog jag slut. Men som tur är går tågen ofta, och vi åker tillbaka snart igen.

Det känns så skönt att känna var gränsen går, att känna att orken tar slut och att det inte är något nederlag att åka hem. Fler och fler insikter kommer till mig, och ju mer jag orkar bearbeta desto närmare kommer jag målet. Det blev en bra dag, jag tar den och bevarar den i minnet för framtiden.

5 kommentarer:

  1. Jag har också börjat bada. Tanken är att hänga i hela vintern. Tycker också det är en ljuvlig känsla!
    Låter som en bra dag! Och ett klokt beslut att åka hem. Köpenhamn ligger kvar till nästa gång.
    <3

    SvaraRadera
  2. En dag i Köpenhamn kan inte vara annat än bra. Baden känns främmande en dag som idag, men ändå härligt och jag kan ta till mig känslan. Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja just det, du fyllde ju år igår. Grattis i efterskott!!!

      Radera
  3. Men det lät ju som en härlig dag och dessutom med nya insikter. Och ett stort gratis i efterskott. KRAM!

    SvaraRadera
  4. Låter lysande :) Köpenhamn finns ju kvar nästa gång ni känner för det!

    SvaraRadera