fredag 25 september 2015

Fredagsmyset typ



Skulle åkt till dagvården imorse, men gårdagen var en katastrof. Eller började som en katastrof iallafall. Hade bestämt mig för att avsluta insättningen av nya medicinen, mådde helt enkelt för dåligt. Läste på bipacksedeln där det stod om biverkningar som man direkt skulle meddela sin läkare. Check på samtliga dessa för mig, och jag tjatade om att få träffa doktorn hela dagen. Hon hade inte ens två minuter över och jag blev helt galen, eller rättare sagt jag bröt ihop och åkte hem. Katastrofal krishantering av både mig o dagvården.

En av mina finaste medsystrar räddade kvällen, vi sågs för ett glas vin. Pepp och firning, allt i en salig blandning. Ibland är det exakt vad man behöver, att flytta fokus och bara surfa med på en härlig våg. (Den tjejen för övrigt, så grym människa. Star quality, uppnått bmi-mål och unik i sitt sätt att peppa. Kärlek.)

I morse när jag vaknade var jag stark, fortfarande helt out of space med medicinen och bestämde mig för att stanna hemma på förmiddagen. I eftermiddag samtal med kurator och doktor, och jag har kontrollen över mina val. Att doktorn inte kommunicerar på ett adekvat sätt är inget jag kan råda över, men jag kan iallafall styra över mitt eget liv i vissa avseenden.




2 kommentarer:

  1. Hoppas eftermiddagens samtal varit bra!

    SvaraRadera
  2. Både och som allting annat. Nu ligga i sängen o må så illa pga medicin. Sa jag att jag hatar den här kemiprylen? Kram

    SvaraRadera