torsdag 10 september 2015

Ibland så arg

Samtal drama i grupp varje torsdag. Idag visade de film, de gör så ibland, för att få alla att försöka koncentrera sig. Kanske reflektera över något som berör våra diagnoser, få oss att tänka över våra reaktioner. Jag var trött innan, orkade inte klä mig i annat än yogabyxor och t-shirt, kände ångesten starkt i bröstet. Att sitta i soffan i dagrummet en stund efter frukosten är obligatoriskt, alla gör det. Men långfilm…

"Eat, pray, love" med Julia Roberts, jag kunde inte finna någonting att fästa vid. Historien rann genom mina fingrar, ingenting berörde, allt kändes falskt. Efteråt mindes jag ingenting, kände ilskan som brann i mitt huvud över att inte kunna, inte vilja, inte sitta stilla. Det händer att provokationen blir för stark, att känslan av att inte klara av uppgiften gör för ont. Så var det idag. Gick hem med värken både i kroppen och i själen. I morgon är det en ny dag, visst?

2 kommentarer:

  1. Ja, i morgon är det fredag:)

    SvaraRadera
  2. Det blev fredag, den blev helt ok. Måste lära mig minnas det lilla som är bra också <3

    SvaraRadera