tisdag 1 september 2015

Kan jag få lite space tack?

Varannan dag är allt jag klarar, aldrig två bra på raken. Helgen var ganska mycket ångest men jag var på plats på dagvården i går. Fick stöd och kände att jag kunde andas ett slag. Det märkliga är att jag så lätt tappar allt igen. Ångesten som förr tacklades med löpningen, spinning och gymmet har nu oceaner av tid och plats att spela på. Och jag ser aldrig detta komma förrän för sent.

Jag har inte förmåga att hämta styrkan just nu, förloppet blir att det som stjälper mig fortsätter att äta på min kropp in till benen. Vi skulle gå på bio, jag ville så gärna se filmen om Amy Winehouse. Var rädd att missa den och tänkte därför inte helt logiskt över filmvalet. Dokumentärt om talangen, drogerna, ätstörningen. Det var hemskt, jag grät och kunde inte sitta kvar. Sen hemma var jag tvungen att titta över mina recept inför dagens läkarmöte, och kom av oklar anledning in på mina journalanteckningar.

Blir så galen på mig själv, hur kan jag tro att det går att handskas med andras bild av mig när jag inte ens kan handskas med min egen bild? Klockan halv tolv satt jag alltså och läste journalanteckningar…kvinna 51…suicidprevention…låg puls…lagunohår på bålen…JAG ÄR SÅ JÄVLA DUM.

Somnade vid fyra, sov två timmar, steg upp men avhöll mig från morgonpromenad pga ingen styrsel i benen. Åkte till dagvården, fick all uppbackning och ska nu gå till apoteket och hämta nya sömntabletter. Att inte sova dödar långsamt, jag måste bryta det nu. Om det är med piller, meditation eller ljudbok spelar ingen roll, det enda som betyder något är att jag somnar ikväll.

6 kommentarer:

  1. Lika bra att ta piller, så du kan sova! Varför har du din journal hemma??? Kan vara ganska dumt ibland, tydligen! Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Skulle kolla mina recept för förnyelse, och så…där fanns en pil o jag tryckte…kommer att gå igenom alla journaler m min kontaktperson. Det blir bra.

      Radera
  2. Svar
    1. Dizzy nu efter att jag fått min tablett. Godnatt!

      Radera
  3. Hoppas du sover riktigt gott. <3

    SvaraRadera