lördag 19 september 2015

Måste våga

Ost och vin med lite vänner. För ett par veckor sedan när vi satt hos grannarna och åt sushi bestämde jag mig för att nästa gång skulle vi ses hos oss. Hundra gånger efter det ångrade jag mig, fram och tillbaka tänkte jag men sen kände jag att jag var tvungen att ta den utmaningen.

Hade fått ledigt igår, för att förbereda inför kvällen. Att bjuda 15 personer på mat känns way over the top just nu, men att handla ost med tillbehör och vin är ändå en hanterbar sak. Jag har den bästa mannen, min bästa vän, han gör allt. Bar hem vin, peppade mig att fortsätta utmaningen och var med mig. Efter lunch var jag så trött att jag var tvungen att lägga mig att sova, vaknade, yogade, tog en promenad och gjorde så gott jag kunde med maten.

Med våningen fylld av vännerna, kärlek och något glas vin kände jag att min utmaning var på rätt nivå. Kom i säng senare än på mycket länge men med en skön känsla av att ha hanterat den elakaste demonen för ett par timmar, på mitt eget kraftfulla sätt.


4 kommentarer:

  1. Så bra! Heja! Bra val av mat, inte som att stå och laga trerätters, men minst lika gott :)

    SvaraRadera
  2. Så bra, heier også på deg!!

    Styrkeklemmer fra Norge:)

    SvaraRadera
  3. Låter som en fin kväll! Bevara den känslan

    SvaraRadera