tisdag 1 mars 2016

Anger management

Tur att helgen var en fristad, för idag har tiden, måsten, krav och press rusat runt i bröstet på mig. Hos psykologen fick jag en uppsträckning, är ju det jag behöver men fy farao vad det gör ont. En vuxen människa som bara inte klarar av att handskas med sitt liv? Vad är det för strategier jag ska använda? Just då mitt i turbulensen hittar jag ingenting. Ilskan är en lurig känsla, psykologen kallar den sekundär. Jag är ju inte arg egentligen, men i det svåra svartaste läget är ilskan det som bubblar upp lättast och tar mest plats. De andra grejerna är så mycket mer smärtsamma, det arga lägger sig liksom som ett lock ovanpå de saker jag helt enkelt inte orkar känna just nu.

I morgon ska jag ta en paus från ilskan, lämna den här stan för en annan. Men det berättar jag mer om sen...

2 kommentarer:

  1. Man blir arg när man är rädd, eller hur? Kram!

    SvaraRadera
  2. Exakt. Ilska kan komma upp när man minst anar det.

    SvaraRadera