måndag 14 mars 2016

Plan A

Min strategi för att klara detta:
Fulltecknade dagar, och då menar jag fullt. Från 07 till 23. Promenad. Måltider. Hushållsgrejer. Ärenden. Sudoku. Så länge dagen ser ut så slipper jag tänka på resten. Och under promenad alltid ljudbok. Är helt medveten om att det inte är någon speciellt hjälpsam taktik, men ibland är pesten bättre än koleran om jag uttrycker mig i klartext. Bättre att hålla igång och prioritera näringsintag än att lägga sig i fosterställning och ge upp.

Vi bestämde oss i går för att resa iväg några dagar, det finns en lucka fram till måndag. Tight schema i behandlingen. Därför kör vi ner till Mosel och kollar lite hur det är där. Vindlande vägar, nån vingård, promenader. Mer flykt från verkligheten går ej att pressa in just nu, så det får duga. Bra hotell, fina frukostar, lite sol. Ungefär det är allt jag begär, vill bara sitta där bakom ratten, prata lite, se andra landskap, lyssna på ljudbok, pausa, andas.

Onsdag morgon, måste hålla ihop, hålla ut. För mig, för oss, för livet.


2 kommentarer:

  1. Det låter som en alldeles utomordentlig plan!

    SvaraRadera
  2. Ønsker dere en fantastisk tur!<3

    SvaraRadera