torsdag 1 december 2016

Bad Santa

Vissa dagar undrar jag över min förmåga. Det gungar betänkligt i min båt, vågorna slår över durken och jag håller mitt grepp om relingen. Inte släppa, hold on, kämpa och våga vara i stormens öga. Jag har haft en dag med alla känslor på ytan, gjort vissa viktiga reflektioner, försökt med acceptansen. 

Hos psykologen fanns det outtömliga källor att ösa ur, så skönt att vi kan dela en bit av min analys. När känslorna blir bekräftade lättar trycket en aning och ensamheten blir lite mindre ensam.

Behöver inte de flesta människor ett erkännande, iallafall någon gång ibland? 

Nåväl, i morgon är en ny dag. Jag ska följa med på utflykt. Försöker att tänka på tålamodet och tacksamheten, det enda som krävs av mig är att orka andas och hålla ögonen öppna. Och vem vet: low expectations could take me to heaven? Jag kanske till och med hittar en tomte där på julmarknaden. 

1 kommentar:

  1. Det är ändå positiva undertoner i det du skriver :)

    SvaraRadera